Unilever saldējuma biznesam izvēlas primāro kotāciju Amsterdamā nevis Londonā

Unilever ir izvēlējies Amsterdamu, nevis Londonu sava saldējuma uzņēmuma primārajai kotēšanai biržā, kas ir jauns trieciens Londonas sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) tirgum, kurš cīnās ar grūtībām.

Lielbritānijas daudznacionālais patēriņa preču uzņēmums Unilever atklāja, ka tas šogad atdalīs savu saldējuma biznesu. Pēc atdalīšanas nodaļa galvenokārt tiks kotēta Amsterdamā, bet sekundāri – Ņujorkā un Londonā.

Tomēr pats Unilever ir kotēts visos šajos tirgos, lai gan galvenokārt tas ir kotēts arī Londonā. Unilever akciju cena ceturtdienas pēcpusdienā samazinājās par 6,2 %.

Uzņēmuma saldējuma nozarei pieder tādi zīmoli kā Ben & Jerry’s, Magnum, Breyers un Wall’s. Par atdalītā saldējuma uzņēmuma priekšsēdētāja amata kandidātu tika iecelts Žans-Fransuā van Boksmers, pašreizējais Vodafone Group Plc priekšsēdētājs un Heineken Holding N.V. direktors bez izpildpilnvarām.

Unilever, kura galvenais birojs atrodas Londonā, pieder arī daudzi citi zīmoli, tostarp Dove, Sunsilk, Knorr, Hourglass, Vaseline, Living Proof un citi.

Lēmums izvēlēties Amsterdamu par saldējuma uzņēmuma galveno kotēšanas vietu ir jauns trieciens Londonas akciju tirgum, kas cīnās ar grūtībām, jo īpaši ņemot vērā Apvienotās Karalistes finanšu ministres Reičelas Rīvsas pastāvīgos centienus panākt, lai galvaspilsētā tiktu kotēts vairāk akciju.

Apvienotās Karalistes uzņēmējdarbības sekretārs Džonatans Reinoldss sacīja: “Es būtu vēlējies, lai Unilever tiktu kotēts Apvienotajā Karalistē. Mēs daudz strādājam, runājot ar dažādiem uzņēmumiem, lai pārliecinātos, ka tie saprot politisko vēlmi, lai tie ierodas Apvienotajā Karalistē. Un ir vēl daudz darāmā.”

Uzņēmuma izpilddirektors (CEO) Heins Šūmahers atklāja, ka uzņēmums izvēlējies Amsterdamu, jo tur atrodas saldējuma filiāles augstākā vadība un galvenā mītne.

Tomēr saldējuma nodaļas pasaules mēroga pētniecības un attīstības centrs paliks Apvienotajā Karalistē. Arī Wall’s saldējuma ražotne Glosterā darbosies kā parasti.

Unilever paziņojumā presei par 2024. gada peļņu uzņēmuma tīmekļa vietnē norādīja: “Saldējuma atdalīšana tiek plānota līdz 2025. gada beigām. Mēs esam panākuši progresu galvenajos darba virzienos, tostarp juridisko personu izveidē, atsevišķa darbības modeļa ieviešanā un atdalīšanas finanšu datu sagatavošanā.

“Šis lēmums tika pieņemts pēc tam, kad valde pilnībā pārskatīja atdalīšanas iespējas, koncentrējoties uz maksimālu peļņas palielināšanu akcionāriem, saldējma biznesa veiksmīgu izveidi un izpildes noteiktību līdz 2025. gada beigām.”

Ceturtdien Unilever publicēja 2024. gada pilna gada rezultātus, atklājot, ka pamatā esošais apgrozījums ir palielinājies par 4,2 %. To galvenokārt noteica 2,9 % apjoma pieaugums. Apgrozījums pagājušajā gadā palielinājās par 1,9 %, sasniedzot 60,8 miljardus eiro.

Pamatdarbības peļņa 2024. gadā pieauga par 170 bāzes punktiem līdz 18,4 %, un arī bruto peļņa palielinājās par 280 bāzes punktiem.

Šūmahers 2024. gada peļņas paziņojumā par visa 2024. gada peļņu norādīja: “Mēs turpinām pilnveidot savu portfeli, novirzot kapitālu premium segmentiem, iegādājoties mērogojamus zīmolus pievilcīgos tirgos, piemēram, K18 un Minimalist, un paziņojot par vietējo pārtikas zīmolu, piemēram, Unox un Conimex, atsavināšanu, jo mūsu pārtikas produktu portfelis ir vērsts uz gatavošanas palīglīdzekļu un garšvielu kategorijām.

“Visaptverošā produktivitātes programma, par kuru mēs paziņojām martā, tiek īstenota strauji, un mēs apsteidzam plānu, palīdzot izveidot vienkāršāku un atbildīgāku organizāciju. Mēs veicam izšķirošus pasākumus Indonēzijā, kur ilgstošu problēmu dēļ bija nepieciešama uzņēmējdarbības pārstrukturēšana, un Ķīnā, kur tirgus lejupslīdes laikā mēs pārveidojam savu pieeju tirgum. Mēs sagaidām, ka šo pasākumu rezultāti būs redzami 2025. gada otrajā pusē.”

Šūmahers arī uzsvēra, ka tirgus izaugsme šā gada pirmajā pusgadā, visticamāk, saglabāsies vājāka pēc pagājušā gada palēnināšanās.

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru